Зміст освітнього процесу в закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція) відповідно до чинних програм розвитку дітей, у тому числі з особливими освітніми потребами, рекомендованих (схвалених) Міністерством освіти і науки України.
Освітня програма закладу дошкільної освіти ясла-садок "Теремок" Недригайлівської селищної ради, Сумської області на 2023 – 2024 навчальний рік.
Освітні програми, що реалізуються в закладі дошкільної освіти:
Для реалізації інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти заклад дошкільної освіти працює за такими програмами, а саме:
1. Програма розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» за загальною науковою редакцією Кононко О.Л. (лист МОН України від 12.07.2019 р. № 1/11-6326) - ( II група раннього віку, I молодша група, II молодша група, середня група).
2. Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку за загальною науковою редакцією Т.О. Піроженко (лист ІМЗО від 18.05.2020 №22.1/12-Г-275, лист МОН України від 23.07.2019 р. № 1/11-4934).
Програми гуртків:
- «Казкова англійська мова» - затверджений- «Здоров’ятко» -затверджений
- «Україна – серце Європи» - затверджений
- «Ми діти твої Україно» - затверджений
Зміст освітнього
процесу в ЗДО у 2023/2024 навчальному році спрямований на формування та
розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній Базового
компонента:
Освітня лінія |
Зміст освітнього процесу |
Особистість дитини |
Передбачає: - формування позитивного образу «Я», створення
бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; - виховання в дитини позитивного ставлення до
своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь,
культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної
життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути
сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і
відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і
безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка. |
Дитина в соціумі |
Передбачає: формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства. |
Дитина в природному довкіллі |
Передбачає: природничу освіченість через наявність уявлень
дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ
природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок
природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив
людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи
виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і
тварин; готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;
дотримування правил природокористування. Містить доступні дитині дошкільного віку уявлення
про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та
відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. |
Мовлення дитини |
Передбачає: засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови. |
Дитина в світі культури |
Передбачає: формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання. |
Гра дитини |
Передбачає: розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень. |
Дитина в
сенсорно-пізнавальному просторі |
Передбачає: сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях. Див.за посиланням:Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану Див.за посиланням:Нормативно-правова база в умовах воєнного стану |